بوتاکس ممکن است به اصلاح چین و چروک هایی مانند چروک هاى پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط افقی روی پیشانی کمک کند. بوتاکس یک فرم خالص از سم بوتولینیوم است که از باکتری کلسترودیوم بوتولینوم به دست می آید.  اگرچه این سم در مقادیر زیاد کشنده است ، اما مقدار کم و تنظیم شده ی بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها استفاده می شود ایمن است.

بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در عضلات محل تزریق ، اثر می کند.  هنگامی که سیگنال های عصبی قطع شود ، عضله به طور موقت فلج می شود.  بدون حرکت این عضلات در صورت ، چین و چروک ها کم می شوند.بوتاکس و سایر روش های درمانی که با سم بوتولینوم انجام می شوند ، گاهی به عنوان سیستم های عصبی یا نوروتوکسین ها نامیده می شوند. درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم تحت نام های تجاری دیسپورت ، بوتاکس و زئومین فروخته می شوند.

تزریق بوتاکس بهتر است یا تزریق ژل

نواحی تزریق بوتاکس

بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که ناشی از حرکت عضلات هستند اثر می کند که عنوان چین و چروک هاى دینامیکی یا پویا شناخته می شوند. معمول ترین چین و چروک های دینامیکی که بوتاکس می تواند درمان کند ، خطوط روی پیشانی و پنجه کلاغی اطراف چشم  است .  این خطوط در اثر لبخند زدن ، اخم کردن و سایر حالت های صورت ایجاد می شوند.

بوتاکس روی خطوط و چین و چروک های ظریف چال مانند یا ناشی از چاقی در صورت اثر نخواهد کرد که به عنوان چین و چروک استاتیک شناخته می شوند.  چین و چروک های استاتیک شامل خطوطی در گونه ها ، گردن و گونه می باشد. بوتاکس یک درمان دائمی نیست.  برای ادامه اثرات کاهش دهنده چین و چروک درمان های مکرر ضروری است.  بیشتر افراد دریافتند که اثر بوتاکس ۳ تا ۴ ماه طول می کشد.

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

عوارض جانبی بوتاکس

ASPS بوتاکس را بی خطر می داند و ۶.۷ میلیون پروسه در سال ۲۰۱۵ انجام شده است.

عوارض جانبی احتمالی بوتاکس شامل موارد زیر است:

همچنین ممکن است این درمان به دلیل آنتی بادی هایی که با سم مبارزه می کنند ، اثر نکند.  این اتفاق در کمتر از ۱ درصد از افرادی که درمان بوتاکس را تکرار کرده اند اتفاق می افتد.

ASPS به افراد توصیه می کند بعد از درمان بوتاکس ، محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهند.  این کار می تواند سموم را به پوست اطراف منتقل کند و باعث ضعف عضلات و مشکلات دیگر شود.

عوارض بوتاکس بیشتر است یا تزریق ژل

جوان سازی صورت با تزریق ژل

فیلر های پوستی ممکن است به محکم و پر شدن لب های نازک کمک کنند.فیلر های پوستی ، که بعضا پرکننده های بافت نرم نیز نامیده می شوند ، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست برای افزودن حجم و پرکنندگى طراحی شده اند.

مواد به کار رفته در ژل ها تزریقی

مواد مورد استفاده در فیلر های پوستی شامل موارد زیر است:

اسید هیالورونیک ، که در بعضی از مایعات و بافت های بدن وجود دارد که باعث پر شدن پوست می شود.

هر یک از این موارد برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر موارد زیبایی طراحی شده است.

ماندگاری  ژل یا فیلر پوستی

مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است.  اثر برخی از فیلر ها ۶ ماه طول می کشد ، در حالی که برخی دیگر تا ۲ سال یا بیشتر طول می کشند. افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا مشخص شود که کدام فیلر بهترین انتخاب برای آنهاست.

فیلر هاى پوستی چه چیزی را می توانند اصلاح کنند؟

انواع مختلف فیلر های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند.  بسته به نوع فیلر انتخاب شده ، آنها ممکن است:

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *