افزایش سن و پیری شاید طبیعی‌ترین و قابل پیش‌بینی‌ترین اتفاقی باشد که برای همه‌ی ما رخ می‌دهد. چه بخواهیم و چه نخواهیم، به مرور زمان پوست ما کیفیت خود را از دست می‌دهد، چین و چروک‌ها به سراغ چهره ما می‌آیند و آرام آرام لبخند آینه به ما کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود. جست‌وجوی اکسیرهای جوانی و راه‌هایی برای بازیابی زیبایی از دست رفته، قدمتی بسیار طولانی در تاریخ دارد. هرچند که دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند پیری را به تعویق بیاندازند، راه‌های زیباسازی و جوانسازی پوست روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند. هایفوتراپی یکی از این روش‌های بسیار کارآمد و ایمن است که در این مقاله با آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» استهایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود.

در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. منتها در هایفو این امواج به صورت متمرکز به لایه‌ی خاصی از پوست انرژی وارد کرده و باعث تحریک تولید رشته‌های کلاژن می‌شوند. کلاژن‌ها وظیفه‌ی استحکام بافت‌های بدن از جمله پوست را دارند؛ لذا این اتفاق باعث می‌شودکه پوستی سفت‌تر و بدون چین و چروک داشته باشیم.اطلاعات

استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی سال‌ها است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این روش برای انجام درمان‌های زیبایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ مطرح شد.

هایفوتراپی توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال ۲۰۰۹ با کاربرد لیفت ابرو تایید شد. در سال ۲۰۱۴، FDA استفاده از این روش را برای بهبود وضعیت خطوط و چین و چروک ناحیه‌ی خط گردن و بالای سینه نیز تایید کرد. به دلیل نوین بودن این روش درمانی، برخی از استفاده‌های آن هنوز مورد تایید FDA قرار نگرفته است ولی شواهدی مبنی بر مضر بودن یا آسیب زننده بودن استفاده‌های مختلف هایفوتراپی وجود ندارد و این روش بسیار ایمن‌تر از جراحی‌های زیبایی است.

هرچند بر روی روش درمانی هایفو پژوهش‌های بالینی گسترده‌ای انجام نشده است، چندین و چند پژوهش‌ کوچک‌تر نشان می‌دهند که این روش برای لیفت صورت و بهبود وضعیت چین و چروک ایمن و موثر است. افرادی که این درمان را دریافت کرده‌اند بعد از چند ماه می‌توانند تاثیرات مثبت آن را مشاهده کنند؛ بدون این که در معرض خطرات و عوارض جانبی ناشی از جراحی‌های زیبایی و لیفتینگ قرار بگیرند.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

هدف اصلی از روش هایفو کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.

افراد مسن‌تر که از شل‌شدگی و افتادگی شدید پوست در ناحیه‌ی گردن رنج می‌برند به طور معمول کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. این روش برای کسانی که در ناحیه‌ی هدف درمان دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت‌های فلزی هستند، مناسب نیست.

کاربردهای هایفو‌تراپی

با توجه به گفته‌ی انجمن جراحی پلاستیک زیبایی ایالات متحده، هایفو و دیگر روش‌های جوان‌سازی بدون جراحی پوست، می‌توانند جایگزینی برای لیفت صورت باشند. از سال ۲۰۰۸ تاکنون، شهرت هایفو در درمان‌های زیبایی پوست به سرعت افزایش یافته و در سال‌های اخیر استفاده از این روش بسیار زیاد شده است. در ۵ سال اخیر استفاده از هایفوتراپی حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

هایفو برای استفاده‌های زیبایی و جوا‌ن‌سازی پوست مزایای زیادی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش چین و چروک پوست
  • سفت کردن افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه‌ی گردن و غبغب (که به گردن بوقلمونی معروف است)
  • لیفت گونه‌ها، ابروها و پلک‌ها
  • بهبود وضعیت خط چانه
  • صاف و سفت کردن پوست صورت
  • لیفت گردن و دکلته
  • اصلاح طرح لبخند
  • قابل انجام برای تمام رنگ‌های پوست در هر زمان

مزایای هایفوتراپی

روش درمانی هایفو یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی لیفت صورت است و مزایای زیادی دارد. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ۱ تا ۳ جلسه درمانی برای رسیدن به نتایج دلخواه کافی است.
  • نتایج هایفوتراپی حدود ۱ تا ۲ سال ماندگاری دارند.
  • جلسات درمانی کوتاه مدت است و بین ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • روش درمانی آسان، بی‌دغدغه و بدون دوره‌ی نقاهت یا ریکاوری
  • بدون استفاده از تزریق و برش‌
  • بدون خونریزی، درد و پانسمان
  • می‌تواند باعث افزایش ماندگاری نتایج جراحی‌های زیبایی شود.
  • می‌تواند همراه با روش‌های دیگر درمانی مثلمیکرونیدلینگ انجام شود.
  • هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به جراحی دارد. 

موارد منع مصرف هایفوتراپی

  • استفاده از آن برای فرم دهی اندام قابل قبول نیست.
  • هایفو برای افرادی که پوستی بسیار افتاده و پف کرده دارند تاثیر زیادی نمی گذارد.
  • وجود هرگونه فلز در ناحیه درمان ممنوعیت استفاده از امواج اولتراسوند را دارد.
  • خانم های باردار و یا شیرده
  • داشتن فیلر (ژل) تزریقی در ناحیه صورت: اگر 6 ماه از تزریق ژل و یک ماه از تزریق بوتاکس گذشته باشد مشکلی ایجاد نمی کند.
  • داشتن پروتز در ناحیه
  • برای افرادی که دندان پر کرده یا ایمپلنت در دهان خود دارند هایفو باید با شرایط خاصی انجام شود
  • افرادی که دچار عفونت، جوش فعال و زخم در پوست صورت هستند نمی توانند از این روش استفاده کنند.
  • خال های مشکوک و رنگی
  • روی جای بخیه و جراحی
  • افراد مبتلا به نواقص عصبی-عضلانی
  • برای بعضی از نواحی صورت به دلیل وجود اعصاب و شریان های اصلی نمی توان از روش هایفوتراپی استفاده کرد.

مراقبت های قبل از هایفو

دو هفته قبل از انجام هایفو از داروهایی که حاوی Retin-A، سالیسیلیک اسید یا گلیکولیک اسید هستند استفاده نکنید. نباید قبل از هایفوتراپی پوست تحریک شده باشد.

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

    • استفاده از کمپرس آب یخ و دوش آب سرد به بهبود التهاب و تورم پوست کمک می کند.
    • اما مراقب باشید که به هیچ عنوان پوست صورت و گردن را ماساژ ندهید.
    • استفاده از مرطوب کننده و ضدآفتاب الزامی است.
    • تا 48 ساعت از هرگونه حرارت و گرما دوری کنید. تا جایی که امکان پذیر است تا 24 ساعت روی صورت نخوابید و از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
    • مصرف آب کافی در طول روز فراموش نشود.
    • به دلیل عدم ایجاد زخم و نداشتن درد، نیازی به استفاده از پماد خاصی وجود نخواهد داشت. اما ممکن است پزشک با صلاحدید خود برای افزایش تاثیر هایفوتراپی، مکمل های کلاژن ساز برای فرد تجویز نماید. انتظارات از روش درمانی باید واقعی باشد. نتیجه گیری در افراد مختلف متفاوت است.

عوراض هایفوتراپی

تمام روش‌های درمانی زیباسازی صورت و بدن با تعدادی از عوارض جانبی محتمل همراه هستند. با این حال بیشتر عوارض هایفوتراپی خفیف و موقتی بوده و احتمال وقوع عوارض شدید آن بسیار کم است.

  • خطرات هایفوتراپی: کمی قرمزی یا تورم
  • خطرات لیفت: ریسک بی‌هوشی عمومی، خونریزی، عفونت، ایجاد لخته‌های خون، درد، ایجاد اسکار و ریزش مو در محل جراحی

تعداد جلسات هایفوتراپی

برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی هایفوتراپی بسیاری از مراکز درمانی توصیه می‌کنند در طول سال اول ۳ جلسه‌ی درمانی انجام شود. برای حفظ نتایج هایفوتراپی در سال‌های آتی نیز ۱ یا  ۲ جلسه‌ی سالیانه توصیه می‌شود. تعداد جلسات بسته به درخواست شما قابل تغییر است، اما تجربه‌ی ما نشان می‌دهد که تعداد جلسات ذکر شده بهترین نتایج را حاصل می‌کنند.

برای رضایت مندی مطلوب از انجام هایفو (HIFU) توجه به نکات زیر بسیار حایز اهمیت است:
1- توقعات واقع گرایانه شخص ازنتیجه هایفوتراپی
2- توجه به درجه افتادگی پوست و میزان چین و چروک آن
3-  با توجه به میزان افتادگی پوست صورت و سن شخص و عمق چین و چروک های پوست، با معاینه ی دقیق و کامل شخص و توجه به علل افتادگی و شلی پوست شخص برای وی توضیح داده شود که :
آیا کاندید مناسبی برای هایفودرمانی هست یا خیر ؟
آیا هایفودرمانی به تنهایی مشکل فرد را برطرف می کند ؟
چون گاها لازم است هایفودرمانی در کنار سایر اقدامات درمانی و زیبایی مثل تزریق چربی یا ژل های هیالورونیک قابل جذب و … به صورت ترکیبی (درمان ترکیبی ) برای شخص انجام شود تا نتیجه قابل قبولی حاصل شود.

آیا هایفوتراپی محدودیت سنی دارد ؟

با وجودی که هایفوتراپی محدودیت سنی خاصی ندارد ولی غالبا کاندیدهای هایفو در محدوده سنی ۳۵ تا ۶۰ سال با خاصیت ارتجاعی پوستی مناسب هستند که از شلی مختصر تا متوسط پوست نواحی صورت، غبغب و گردن شکایت دارند.

هایفوتراپی قطعا جایگزینی برای جراحی نمی باشد و مناسب برای آن دسته از افرادی ست که تمایل به لیفت و جوانسازی صورت و گردن دارند ولی هنوز کاندید مناسبی برای لیفت جراحی نیستند و  یا اینکه فرد تمایلی به انجام لیفت جراحی ندارد. هایفوتراپی  روشی بدون تهاجم به پوست است و می توان آن را همراه با روش های دیگر زیبایی از جمله: پی آر پی، مزوتراپی، تزریق ژل، بوتاکس و بکار برد تا بهترین نتایج ممکن به دست آید.

دوام و ماندگاری نتایج هایفوتراپی

ماندگاری نتایج حاصل شده از روش هافوتراپی حدودا ۲ سال می باشد. با توجه به اینکه روند پیر شدن پوست روندی همیشگی و توقف ناپذیر است، پس از انجام هایفو درمان های سبک و جزئی سالانه جهت ماندگاری بیشتر نتایج و کاهش سرعت پیر شدن پوست توصیه می گردد.

هایفو یا اولتراسوند متمرکز شده با شدت شدید (HIFU Therapy) چیست؟

هایفوتراپی یک درمان غیر جراحی ایمن با استفاده از امواج فراصوت (همان امواج سونوگرافی) است که سن ظاهری پوست شما را که به دلیل اثرات زمان و جاذبه بالا رفته، پایین می آورد. این درمان از پاسخ بازسازی خود بدن برای لیفت آرام و تدریجی پوست ناحیه میانی صورت، پیشانی (بالای ابروها)، زیر چانه (غبغب) و گردن، و خطوط ظریف و چین و چروک ناحیه دکولته استفاده می کند.

سئوالات متداول درمورد هیفوتراپی که بهتر است بدانیم:

  آیا روش هایفوتراپی می تواند جایگزین روش جراحی لیفت صورت باشد؟

هایفوتراپی درمان خود را بر روی همان لایه عمیق پایه ای انجام می دهد که در جراحی زیبایی ترمیم می گردد، اما نتایج حاصل از جراحی لیفت را تکرار نخواهد کرد. با این حال این روش، جایگزینی عالی است، مخصوصا برای افرادی که برای عمل جراحی آماده نیستند یا برای بیمارانی که به دنبال بهتر شدن نتایج جراحی زیبایی هستند.

آیا هایفوتراپی ایمن است؟

در حال حاضر سیستم  هایفو در نزدیک به ۶۰ کشور جهان به فروش می رسد و میلیون ها مورد درمان هایفو در سراسر جهان انجام شده است. علاوه بر این، انرژی اولتراسوند (فراصوت) دارای پیشینه ای ثابت شده است و استفاده از آن در زمینه پزشکی به بیش از ۵۰ سال می رسد.

تفاوت روش هایفوتراپی با روش لیزر در چیست؟

هایفوتراپی از انرژی صوت، و به طور دقیقتر همان انرژی دستگاه های سونوگرافی استفاده می کند. این انرژی دارای ویژگی های منحصر به فردی است و با تکنولوژی های دیگر بدون تهاجم در زمینه زیبایی متفاوت است به طوری که بدون اثر بر روی سطح پوست لایه های عمقی پوست را تحت تاثیر خود قرار می هد. هایفوتراپی تولید کلاژن در بستر پوست  را تحریک می کند و موجب افزایش قابل توجه لیفت بافت در طی ۲-۳ ماه بعد می شود. مبنای کار لیزر بر انرژی نور است، که در دمای مطلوب نمی تواند به لایه های عمیق تر پوست برسد، بنابراین درمان های لیزری معمولا تنها پوست سطحی را درمان می کنند. از آنجاییکه این دو تکنولوژی اغلب انواع مختلفی از مشکلات پوستی را درمان می کنند، در واقع بسیار با یکدیگر سازگار هستند.

تفاوت اولتراتراپی Ultra therapy یا هایفوتراپی با درمان لیزر چگونه است؟

اولتراتراپی یا هایفوتراپی از انرژی ماوراء صوت (مانند دستگاه سونوگرافی) که دارای ویژگی های منحصر به فردی است استفاده می کند و برخلاف بسیاری از دستگاه ها و تکنولوژی های دیگر اجازه می دهد تا برای درمان عمق پوست، در واقع لایه های سطحی پوست  را دور بزند. امواج اولتراسوند (ماوراء صوت) دستگاه هایفو باعث تولید کلاژن در بستر پوست می گردد و در نتیجه موجب افزایش قابل توجهی از لیفت در طول دو تا سه ماه می شود. لیزرها بر اساس استفاده از انرژی نوری هستند و نمی توانند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند. به طور معمول، درمان های لیزری فقط پوست سطحی را درمان می کنند و تاییدیه ی سازمان غذا و داروی امریکا FDA برای لیفت پوست را ندارند.

تفاوت روش هایفوتراپی نسبت به سایر روش های زیبایی چگونه است؟

هایفوتراپی یک روش زیبایی غیر تهاجمی است که از امواج ماوراء صوت (امواج سونوگرافی) متمرکز برای تحریک تولید کلاژن جدید در زیر لایه های سطحی پوست استفاده می کند. تولید کلاژن جدید چندین ماه طول می کشد، بنابراین نتایج ممکن است بیش از دو تا سه ماه ( حتی تا ۶ ماه ) طول بکشد تا آشکار شود. انجام این روش بسته به مساحت منطقه تحت درمان حدود ۳۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد، و پس از آن هیچ دوره نقاهت و از کار افتادگی ندارد. همچنین هایفو تنها روشی زیبایی است که از امواج ماوراء صوت سونوگرافی استفاده می کند و اجازه می دهد تا اپراتورها لایه های بافتی که در طول درمان مورد هدف قرار می گیرند را مشاهده کنند و اطمینان حاصل شود که انرژی دقیقا به جایی وارد می شود که بیشتر مفید است.

چگونه  هایفوتراپی باعث تولید کلاژن می شود؟

در طول درمان، دستگاه هایفو انژی امواج اولتراسوند (ماوراء صوت) متمرکز را در عمق زیر پوست وارد می کند تا برای بازتولید کلاژن دمای آنجا به حد مطلوب برساند. هایفوتراپی، تخته پرش یه فرایند طبیعی است که به نام نئوکولاژنیز (تولید کلاژن جدید) شناخته می شود. نتیجه این فرایند، تولید کلاژن نو و تازه است.خود درمان شامل هیچ کرم، پرکننده یا سمومی نیست، بلکه برای حصول نتایج طبیعی و قابل توجه فقط بر پایه روند تولید کلاژن بدنتان استوار شده است.

کلاژن چکار می کند؟ هایفوتراپی (اولتراتراپی) چگونه باعث تولید کلاژن می شود؟

کلاژن یک پروتئین طبیعی است که با حفظ سفتی و قوام، به پوست حالت جوانی را می بخشد. همانطور که سن ما بالا می رود کلاژن شکسته و تجزیه می شود و نتیجه آن از دست رفتن  استحکام و انعطاف پذیری پوست است. هایفوتراپی برای ایجاد اثر حرارتی از امواج ماوراء صوت با تمرکز بالا استفاده می کند. اثرات حرارتی به وضوح فرایندی را آغاز می کند که موجب تولید کلاژن تازه و جدید می گردد.

هر جلسه هایفوتراپی (اولتراتراپی) چقدر طول می کشد ؟

طول درمان بستگی به منطقه تحت درمان و برنامه درمانی ویژه ی شما دارد. یک جلسه درمان هایفوی صورت و گردن معمولا ۶۰-۹۰ دقیقه طول می کشد، در حالی که درمان ناحیه قفسه سینه به تنهایی حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

  آیا برای انجام کار نیاز به استراحت و گرفتن مرخصی دارم؟

برای یک جلسه درمان هایفو هیچ نقاهت و از کارافتادگی وجود ندارد. پس از عمل شما بلافاصله می توانید فعالیت های طبیعی و روزمره خود را بدون نیاز به اقدامات خاص پس از درمان دنبال کنید. این عمل به قدری سریع و آسان است که از آن به عنوان لیفت زمان ناهار نام برده می شود. بعد از عمل نیاز به استفاده از هیچ کرمی ندارد و شما می توانید برنامه مراقبت از پوست معمولتان را به اجرا در آورده و میک آپ همیشگی خود را داشته باشید.

در هنگام هایفوتراپی چه حسی خواهم داشت؟

در حینی که انرژی اولتراسوند اعمال می شود، شما وارد شدن مقدار کمی از انرژی را به عمق بافت احساس خواهید کرد که نشان می دهد انرژی لازم جهت آغاز فرایند ساخت کلاژن در حال دریافت شدن است. میزان احساس راحتی از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما احساس کردن انرژی وارد شده فقط در حین انجام کار و ورود انرژی امواج اولتراسوند می باشد و پس از انجام کار وجود نخواهد داشت.

 به چند جلسه درمان هایفو HIFU نیاز دارم؟

بیشتر مراجعه کنندگان فقط به یک جلسه درمانی نیاز دارند. با این حال ممکن است بر اساس میزان شلی پوست، پاسخ بیولوژیکی به انرژی اولتراسوند و روند کلاژن سازی فرد، برخی از بیماران از جلسات درمانی اضافه تری بهره مند شوند. از آنجایی که پوست به طور دائم به سمت پیری می رود، جلسات درمانی نگهدارنده با فواصل طولانی می تواند به مراجعه کنندگان کمک کند تا با استفاده از قدرت ترمیم داخلی بدن، اثرات ظاهری روند طبیعی پیری را متوقف و یا کند کنند.

چه کسی نامزد خوبی برای هایفو HIFU می باشد؟

کاندید مناسب برای هایفو فردی ست که دارای پوست با انعطاف پذیری کم تا متوسط ​​می باشد و در حس و ظاهرش به سمت شلی می رود. نواحی مانند: خط ابروی پایین افتاده، شلی پوست گردن، افتادگی ناحیه آرواره تحتانی و زیر چانه، و خطوط یا چین و چروک بر روی قفسه سینه. البته، بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا شما یک کاندید مناسب هستید، مشورت با یک پزشک است.

هایفو برای چه افرادی مناسب است؟

یک کاندید خوب برای هایفوتراپی فردی است که هم خودش حس شل شدن پوست را دارد و هم در ظاهرش درجاتی از شلی پوست مشهود می باشد. پوست شل زیر گردن و زیر چانه، و یا خطوط و چین و چروک بر روی قفسه سینه، نشان می دهد که بیمار ممکن است کاندید این عمل باشد. به طور معمول، افراد با سن ۳۰ سال و مسنتر، دارای شلی خفیف تا متوسط ​​پوست، کاندید می باشند. در عین حالی که هایفوتراپی جایگزین جراحی لیفت نیست ولی بسیاری از افراد مایلند مقداری لیفت صورت داشته باشند اما از لحاظ روحی، جسمی یا مالی برای جراحی آماده نیستند.

  آیا هایفو HIFU ایمن است؟

میلیون ها جلسه درمان با روش هایفو HIFU در سراسر جهان و هزاران بار در ایران با خیال راحت استفاده شده است. از خود انرژی اولتراسوند (ماوراء صوت) بیش از ۵۰ سال استه که در زمینه های پزشکی استفاده می گردد.

 آیا هایفوتراپی (HIFU Therapy)  عوارض جانبی دارد؟

پوست ممکن است در ابتدا کمی قرمز شود، این می تواند در طول درمان باشد اما گاهی اوقات طولانی تر می شود، اما قرمزی باید ظرف چند ساعت برطرف شود. برخی از مراجعان مختصری تورم، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس را تجربه می کنند، اما این ها به طور طبیعی موقت هستند. سایر عوارض پس از عمل که کمتر شایع می باشد، ممکن است شامل کبودی یا سفتی موقت در مناطق کوچکی از پوست باشد. به مانند هر روش زیبایی، امکان عوارض نادر دیگر وجود دارد که پزشکتان با شما آن را بررسی خواهد کرد.

آیا هایفو هیچگونه عوارض جانبی دارد؟

ممکن است قرمزی جزئی وجود داشته باشد که معمولا در عرض چند ساعت پس از درمان مرتفع می شود. برخی از بیماران ممكن است تورم، سوزن سوزن شدن یا حساسیت به لمس داشته باشند، اما به طور طبیعی خفیف و موقت هستند.

چه مدت طول می کشد تا نتایج هایفو HIFU مشهود باشد و چه مدت دوام دارد؟

پس از جلسه درمان هایفو HIFU شما ممکن است به میزان کمی اثرات اولیه را ببینید، اما نتایج نهایی با توجه به روند طبیعی بازسازی کلاژن به بیش از ۲-۳ ماه زمان نیاز دارد. از آنجا که این روش باعث تحریک تولید کلاژن شما می شود، مدت زمان ایجاد نتایج به واقع به بدن شما بستگی دارد. این درمان تولید کلاژن جدید را در داخل بدن تحریک می کند، اما فرایند طبیعی پیری در بدن شما مشخص می کند که نتایج قابل مشاهده در بیرون چه مدت بعد مشهود خواهد بود.

1 نظر یا سوال شما

  • سلام خسته نباشین در رابطه با هایفوتراپی سوال داشتم .من ۲۴ سالمه ولی دچار افتادگی پوست شدم هم در ناحیه صورت وهم گردن پوستم شل شده.
    آیا من می تونم این روش رو استفاده کنم ؟
    هزینه دوره چقدر میشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *